Thursday, December 18, 2008

Didik Anak Jadi Usahawan

Didik Anak Jadi Usahawan
Siti Faaizah Ismail
  • Kod Produk: PT0008
  • ISBN: 983-3585-62-5
  • Penerbit: PTS Publication & Distribution
  • Harga Pasaran: RM16.00
  • Harga Ahli VIP: RM15.50 (BP: 1.00)
  • Kesesuaian Usia: Umum
Sinopsis

Bermula daripada mengenali psikologi, minat dan potensi dalam diri anak-anak, buku ini mendedahkan seribu satu rahsia berkenaan strategi mendidik anak menjadi usahawan sejak kecil. Rata-rata ibu bapa hari ini inginkan kejayaan daripada anak-anak dalam apa sahaja yang mereka ceburi. Setiap bakat dan minat yang ada pada diri anak-anak sebaik-baiknya tidak disia-siakan begitu sahaja, malah ia perlu disalurkan kepada peluang perniagaan yang sentiasa terbuka di depan mata.

Mengajar anak berniaga sejak kecil tidak bermakna kita membebankan anak-anak dengan kerja dan tanggungjawab, tetapi mengajar mereka bagaimana mendapat kebebasan kewangan. Wang bukanlah segalanya tetapi tidak bermakna ia tidak perlu dicari. Mendidik anak mencari rezeki dengan titik peluh mereka sendiri menjadikan anak-anak lebih menghargai apa yang diperoleh. Walau sebanyak mana pun harta yang diwarisi, ia menjadi tidak bermakna apabila seseorang itu tidak bijak mengendalikannya.

Bertindaklah sekarang! Usaha daripada ibu bapa hari ini adalah titik tolak kepada kejayaan anak-anak akan datang. Tidak ada yang mustahil sekiranya kita yakin bagi merealisasikannya. Tidak ada jalan mudah bagi mencapai kejayaan dan kejayaan itu tidak datang bergolek. Terokailah segala ilmu dan pengalaman yang dikongsi di dalam buku ini. Mudah-mudahan ia dapat memberi manfaat kepada semua.

Klik --> Didik Anak Jadi Usahawan

No comments: